Πέμπτη 28 Μαΐου 2015

Οι ελληνικές ταινίες που λατρέψαμε 1: Της κακομοίρας (1963)


Σενάριο-Σκηνοθεσία: Ντίνος Κατσουρίδης
Παραγωγή: Κώστας Χατζηχρήστος
Βασισμένη στο θεατρικό έργο των Χρήστου και Γιώργου Γιαννακόπουλου
Πρωταγωνιστούν: Κώστας Χατζηχρήστος, Κώστας Δούκας, Νίκος Ρίζος, Νίκος Φέρμας, Ντίνα Τριάντη, Νέλλη Παππά, Θανάσης Μυλωνάς, Μαρίκα Νέζερ, Κώστας Μεντής, Γιώργος Βελέντζας, Γιώργος Ολύμπιος, Υβόννη Βλαδίμηρου
Διάρκεια: 81’


Υπόθεση: Ο Ζήκος είναι χωριάτης από το Καρπενήσι που δουλεύει υπάλληλος στο μπακάλικο του Παντελή και είναι ερωτευμένος με την όμορφη Φιφίκα, η οποία θέλοντας να παίξει μαζί του, προσποιείται ότι ανταποκρίνεται. Ο Παντελής, αν και προχωρημένης ηλικίας, θέλει για λογαριασμό του την νεαρή φίλη της Φιφίκας, Λίτσα. Ο Ζήκος τον κοροϊδεύει για την επιλογή του, αλλά αυτός δεν πτοείται. Προχωρεί στους αρραβώνες, σε συνεννόηση με τον πατέρα της Λίτσας και ερήμην της ίδιας. Ο Παντελής με τον πατέρα της Λίτσας αποφασίζουν να ανακοινώσουν στη Λίτσα την ημέρα των γενεθλίων της ότι ο Παντελής και εκείνη θα αρραβωνιαστούν. Η Λίτσα μόλις το μαθαίνει τρομάζει μόνο με την ιδέα γι' αυτό προσπαθεί να το αποφύγει. Προσπαθεί να το σκάσει με τον αγαπημένο της, με τη βοήθεια της Φιφίκας, όμως τα πράγματα μπερδεύονται όταν ο Ζήκος τους παίρνει είδηση και... αποτρέπει το έγκλημα! Βέβαια, τιμωρείται γι' αυτό με μια γροθιά που του μαυρίζει το καλό του μάτι... Εκείνο, το τσακίρικο...


Σχόλια: Βασισμένο στο ομώνυμο θεατρικό έργο των Χρήστου και Γιώργου Γιαννακόπουλου, έσπασε ρεκόρ εισιτηρίων όταν προβλήθηκε στις αίθουσες. Για πολλούς θεωρείται ως η καλύτερη ελληνική κωμωδία όλων των εποχών. Χρησιμοποιείται παράλληλα και ως τράπεζα με ατάκες, αφού αυτές εκτοξεύονται σε ρυθμό πολυβόλου από τον Ζήκο (Κώστα Χατζηχρήστο), στον καλύτερο ρόλο της καριέρας του!
Είναι μια ταινία που μπορεί να την έχεις δει τριάντα φορές, όμως κάθε φορά γελάς και περισσότερο!


Κάποιες από τις ατάκες:
ΖΗΚΟΣ (ΧΑΤΖΗΧΡΗΣΤΟΣ): Εμένα με το «ρε», να μη μου μιλάς, γιατί εγώ το «ρε» δεν το σηκώνω! Ούτε χειρονομίες δε σηκώνω, ακούς;
ΠΑΝΤΕΛΗΣ: Εσύ μου κάνεις χειρονομίες!
ΖΗΚΟΣ: Σου κάνω χειρονομίες για να μη μου κάνεις εσύ!
ΠΑΝΤΕΛΗΣ: Πού ήσουνα;
ΖΗΚΟΣ: Πού μο 'στειλες;
ΠΑΝΤΕΛΗΣ: Πού σε έστειλα; Να πας κάτι πράγματα της κυρά Παναγιώτας και κάτι λουμίνια της κυρά Θοδώρας!
ΖΗΚΟΣ: Ε, τα λουμίνια! Μου πέσανε!
ΠΑΝΤΕΛΗΣ: Γι' αυτό άργησες;
ΖΗΚΟΣ: Ώσπου να τα μαζώξω, τι να κάνω;
ΠΑΝΤΕΛΗΣ: Να σου κοπανήσω μία...!
ΖΗΚΟΣ: Μην κάνεις χειραψίες γιατί... Πού είσαι; Σε κολλάω μια κουτουλιά στο ψωμοσάκουλο και θα κάνεις δέκα μέρες να φας! Τ' ακούς; Δεν μπορείς να μου συμπεριφέρεσαι έτσι!
ΠΑΝΤΕΛΗΣ: Τι 'ν' αυτά που μου λες ρε;
ΖΗΚΟΣ: (Κορδώνεται) Τι με κοιτάς; Έτσι και ξετυλιχτώ θα γίνω ένα κι ενενήντα και δε θα σε γλυτώνει άνθρωπος!


ΠΑΝΤΕΛΗΣ (ΔΟΥΚΑΣ): Που ήσουνα ρε, τόσην ώρα; Θα σου δώσω μία...
ΖΗΚΟΣ (ΧΑΤΖΗΧΡΗΣΤΟΣ): Για κάνε πως χτυπάς και θα πάω στο υπουργείο Υγρασίας και θα τα πω όλα.
ΠΑΝΤΕΛΗΣ: Βρε άει στο διάολο από δω.
ΖΗΚΟΣ: Μη σπρώχνεις. Εμένα θα με πάρεις με το καλο. Πάρε με με το καλό εμένα να γίνω μούσι να με ξυρίσεις!
ΠΑΝΤΕΛΗΣ: Ζήκο, σε παρακαλώ! Όχι σε μένα αυτά.
ΖΗΚΟΣ: Σιγά μωρέ. Και ποιός είσαι σύ; Ένας μπακαλόγατος είσαι και γω το μπακαλογατί.
ΠΑΝΤΕΛΗΣ: Ζήκο σταμάτα, γιατί θα προβώ σε ωμότητες.
ΖΗΚΟΣ: Μπα, και γω σε τι θα προβώ; Σε ψημενότητες;


ΠΑΝΤΕΛΗΣ: Βρε, σε δουλεύουνε βρε μοσχάρι!
ΖΗΚΟΣ: Δε γεννήθηκε ακόμα άνθρωπος που θα με κοροιδέψει εμένα!
ΠΑΝΤΕΛΗΣ: Γεννήθηκε όμως αυτός που θα σε ξυλοφορτώσει!
ΖΗΚΟΣ: Για κάνε πως χτυπάς κι αν δεν πάω στο Υπουργείο Υγρασίας να τα αναφέρω όλα αυτά...

ΖΗΚΟΣ: Πάω γω. Πάω στο γιατρό τα ψώνια εγώ.
ΠΑΝΤΕΛΗΣ: Να πας στο καλό.
ΖΗΚΟΣ: Τηλεφώνησε η γιατρέσα
ΠΑΝΤΕΛΗΣ: Να πας στο καλό.
ΖΗΚΟΣ: Ησύ θα κάτσεις εδώ πέρα. Πάω γω. Πάω γω που ‘μαι και αδύνατος και ανεβαίνω και κατεβαίνω απάνω στα σκαλιά κι έχω γίνει σα σουβλί. Κι εσύ είσαι 800 κιλά αηδία. Ησύ θα κάτσεις εδώ. Πάω γω. Πάω στο γιατρό εγώ. Το μεγάλο μισθό που παίρνω και τρέχω όλη μέρα μες τσι δρόμοι... μου κρατάς και τον Ικα. Ποιός είναι αυτός ο Ίκας;
ΠΑΝΤΕΛΗΣ: Αυτό όλοι το πληρώνουν!
ΖΗΚΟΣ: Δεν το πληρώνω εγώ! Δε με φτάνει που δε με πληρώνεις, μου κρατάς και τον Ίκα! Και μου λες όλο υπομονή Ζήκο θ' αρρωστήσεις! Πότε θ' αρρωστήσω εγώ;

ΠΑΝΤΕΛΗΣ: Ζήκο! Θα σου ρίξω κλωτσιά και θα σε βάλω γκολ στο γήπεδο Καραισκάκη!
ΖΗΚΟΣ: Μπα; Κι εγώ αργώ ξέρεις να το σφυρίξω οφσάιντ!


ΠΑΝΤΕΛΗΣ: Λοιπόν, πόσο τυρί να κόψω;
ΛΙΤΣΑ (ΤΡΙΑΝΤΗ): Ε, λίγο! Δυο άνθρωποι είμαστε!
ΦΙΦΙΚΑ (ΠΑΠΠΑ): Αχ, όχι τόσο πολύ, κύριε Παντελή.
ΠΑΝΤΕΛΗΣ: Α, δεν είναι πολύ. Μη σας αυταπατά ο όγκος. Εξ άλλου υπολογίστε και τις τρύπες.

(ο Ζήκος μιλάει στο τηλέφωνο με την κυρά-Γιατρέσσα)
ΖΗΚΟΣ: Τι κάνετε κυρία Γιατρέσσα;
ΖΗΚΟΣ: ...ε πως να 'μαστε μαντάμ; Προσεχώς καλύτερα! Σε τι μπορούμε να σας εξυπηρετήσουμε;
ΖΗΚΟΣ: Α... Ναι. Νομίζω πως έχουμε ένα και μοναχικό.Για περιμένετε ολίγον τι.
ΖΗΚΟΣ: ...είναι αυτό που έχει μια τρούπα στη μέση; Δε ξέρω να σας πω τι μάρκα είναι κύρια Γιατρέσσα γιατί τα γράμματα είναι τ' ανάσκελα! Μάλλον δεν θα είναι Ελληνικής κατασκευής θα είναι αλλοδαπής προελεύσεως, γιατί βλέπω πολλά μασκαραλίκια απόξω. Έχει κάτι γατιά, κάτι λιοντάρια...Πάντως εσείς θα τα φάτε; Όχι θα τ' ανάψετε..
ΖΗΚΟΣ: Αν ανάψουν άναψαν.
ΖΗΚΟΣ: ...Μάλιστα. Θα τα στείλω με τον μικρό, μόλις επιστρέψει. Σας μερσώ μαντάμ! Ωρέ ντουβάρ!


ΠΕΛΑΤΗΣ (ΜΕΝΤΗΣ): [Χτυπάει παλαμάκια να έρθει ο Ζήκος]
ΖΗΚΟΣ: Εσύ όχι παλαμάκια! Να παλαμοκροτάν αυτοί που πληρώνουν! Όχι εσύ που θέλουμε τρεις κιμωλίες στο γράψε-σβήσε τη βδομάδα για σένα, έτσι; Κουβάλησες και την ανηψιά σου εδώ πέρα να μας κάνει την όμορφη!
ΠΕΛΑΤΗΣ: Ποια ανηψιά μου βρε; Γυναίκα μου είναι!
ΖΗΚΟΣ: Γυναίκα σου; Δικιά σου;
ΠΕΛΑΤΗΣ: Όχι του γείτονα! Με αγάπησε και με πήρε!
ΖΗΚΟΣ: Σ' αγάπησε; Τι αγάπησε από εσένα βρε κακομούστακε; [Προς τη γυναίκα:] Ο άντρας σου είναι αυτός;
ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΕΛΑΤΗ: Ναι!
ΖΗΚΟΣ: Άντρας σου; Καλά να πάθεις! Τι του λιμπίστηκες του κομοδίνου; Εμείς αυτούς στο χωριό, τους πνίγουμε στο νεροχύτη για να μη χαλάσει η ράτσα!


Τις ατάκες τις αντιγράψαμε από το http://homepage.mac.com/anthonysigalas/greekcinema/tainies/1961/kakomoiras/kakomoiras.html

Δείτε και ένα trailer για την ταινία:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...